ראשי » בית חכם » כך תבחרו תאורה חכמה למטבח

כך תבחרו תאורה חכמה למטבח

החלטתם לעשות שיפוץ במטבח ואתם רוצים להחליף גם את התאורה המיושנת שיש בו? אם כך, תאורה חכמה יכולה להוות בחירה נהדרת. בעזרת תאורה מסוג כזה כל משימה שתרצו לעשות במטבח תיראה אחרת לגמרי. מה שכן, אנחנו חיים בעידן של שפע, וזה אומר שהאפשרויות בתחום הזה כמעט אינסופיות. לכן עולה השאלה: באיזו תאורה נבחר ומהם הדגשים שצריך לקחת בחשבון? את כל התשובות תמצאו בכתבה שלפניכם.

כך תבחרו תאורה חכמה למטבח
בתמונה: תאורת מטבח חכמה

תאורה חכמה שיוצרת אווירה נעימה

הדבר הראשון שצריך להבין לגבי תאורה חכמה למטבח, זה את המטרה שלה. בניגוד לתאורה בחדרים אחרים בבית, כאן אנחנו שואפים גם לפרקטיות. כלומר, התאורה לא יכולה להיות רק יפה או כזו שיוצרת אווירה. חלק מהעניין הוא שהתאורה באמת תהיה מאירה ונוחה לשימוש. כאשר אנחנו עומדים על יד השיש וחותכים, אנחנו חיים לראות מה אנחנו עושים. לכן, בבואכם לבחור תאורה למטבח, כדאי יהיה להתקין אותה במקומות הנכונים. רצוי מאוד לדאוג לכך שהמטבח כולו יהיה מואר. כמו כן, אם מדובר על מטבח שמואר גם באור טבעי, יש לקחת זאת בחשבון. רצוי מאוד לשלב את האור הטבעי בצורה כזאת שהוא יוכל לשמש אתכם במהלך היום. אם תקפידו על הפרטים האלה אתם תראו שהמטבח כולו יהיה מואר. לא יהיו בו "שטחים מתים" ותוכלו ליהנות מכל המרחב שעומד לרשותכם. תאורה חכמה תגרום לכך שהמטבח יהיה בשימוש רב יותר ולכן ברור מדוע שווה להשקיע בכך.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

תאורה חכמה בטמפרטורה הנכונה

המטבח הוא מסוג אותם החללים בבית שבהם בדרך כלל נעים. הסיבה לכך ברורה: התנור עובד ומחמם את החלל וכך גם הכיריים. לכן, אם אתם לא רוצים לעמוד שעות, לבשל ולהזיע, בהחלט כדאי לבחור תאורה חכמה בטמפרטורה נעימה. משמעות הדברים היא שאופציה כמו אור לבן יכולה לבוא בחשבון. האור הלבן לא רק שומר על טמפרטורה נעימה, אלא גם נעים לעבוד תחתיו. הקפידו על האופציה הזאת ותראו שחוויית הבישול במטבח תהיה הרבה יותר טוב. במטבח צריך לשלב סוגים שונים של תאורה, כמו לדוגמה: תאורת משימות שונות, כמו חיתוך וכדומה, או תאורת אווירה, כי אם אתם גם אוכלים במטבח, בוודאי תרצו בו אווירה מתאימה, או גם תאורה כללית, כדי שתמיד החלל יהיה מואר ותוכלו להתמצא בו בקלות.

לכן צריך לחלק את המטבח לאזור שונים וכך לבחור את התאורה הנכונה לכל אזור. אם יש לכם אי במטבח, רצוי שמעליו תהיה תאורה. כך תוכלו לשבת סביב האי, לאכול וגם לראות כל מה שיש לכם בצלחת.

גופי תאורה שתוכלו גם לנקות

לבסוף, כל מה שקשור לנושא בית חכם או בבחירת תאורה חכמה למטבח, כדאי לשים לב גם לשאלת הניקיון. אומנם לא בכל יום תרצו לנקות את גופי התאורה, אך פעם בכמה זמן זה הכרחי. מטבע הדברים, המטבח הוא מקום שיש בו לעיתים גם הרבה לכלוך ובלגאן. אנחנו מבשלים, משתמשים בהרבה פרודוקטים ולכן צריך גם לנקות את החלל כולו. מעבר לכך שכולנו מנקים את משטח העבודה שלנו במטבח, צריך גם לנקות את גופי התאורה. הם עלולים להעלות אבק וגם לספוג חומרים שונים שנמצאים בשימוש במטבח. אם כך, טבעי שתשאלו, מה עושים? הדרך הנכונה והחכמה ביותר היא לבחור מראש תאורה שאפשר לנקות בקלות. אם תקפידו על כך אתם תראו שאפילו עם סמרטוט פשוט תוכלו לנקות את התאורה. בצורה כזאת תוכלו לשמור על המראה הכללי של המטבח הרבה יותר בקלות. התאורה החכמה במטבח הופכת את החלל הזה למרכז של הבית כולו, אז למה אתם עדיין מחכים?